SNPPC

SINDICATUL NAȚIONAL AL POLIȚIȘTILOR

ȘI AL PERSONALULUI CONTRACTUAL
ÎNSCRIE-TE ONLINE!
  • PREZENTARE
    Cine suntem Conducerea SNPPC Realizări Statut Istoric
  • UTILE
    Documente sindicale Documente absolvenți Tematica TCO Legislație
  • COMUNICATE
  • MEMBRI
    Înscrie-te Online! Oferte Telefonie Oferte Exclusive Cerere ajutor Solicită card Solicită Asistență Juridică Adeziune SNPPC
  • FUNDAȚIA SNPPC Sf. Nicolae
    Prezentare Cere ajutor online Documente Utile
  • MEDIA
    Galerie Video Galerie Foto Apariții în presă
  • SHOP
  • CONTACT
SNPPC

SINDICATUL NAȚIONAL AL POLIȚIȘTILOR

ȘI AL PERSONALULUI CONTRACTUAL
  • PREZENTARE
    • Inapoi
    • Cine suntem
    • Conducerea SNPPC
    • Realizări
    • Statut
    • Istoric
    •  
  • UTILE
    • Inapoi
    • Documente sindicale
    • Documente absolvenți
    • Tematica TCO
    • Legislație
    •  
  • COMUNICATE
  • MEMBRI
    • Inapoi
    • Înscrie-te Online!
    • Oferte Telefonie
    • Oferte Exclusive
    • Cerere ajutor
    • Solicită card
    • Solicită Asistență Juridică
    • Adeziune SNPPC
    •  
  • FUNDAȚIA SNPPC Sf. Nicolae
    • Inapoi
    • Prezentare
    • Cere ajutor online
    • Documente Utile
    •  
  • MEDIA
    • Inapoi
    • Galerie Video
    • Galerie Foto
    • Apariții în presă
    •  
  • SHOP
  • CONTACT
  • INSCRIE-TE ONLINE!

Contul meu

  • Contul meu
  • Securitate & Notificari
  • Delogheaza-te

21.02.2020 - COMUNICAT: FSNPPC nu este de acord cu proiectele unor acte normative inițiate de MAI, care adaugă la lege și nu respectă decizii ale CCR/ICCJ

21-02-2020 12:59:02

     

Ieri, 20 februarie, a avut loc o ședință de dialog social la sediul MAI, pentru dezbaterea a două proiecte de acte normative care privesc drepturile profesionale și financiare ale angajaților:

1 - Normele metodologice de aplicare a HG nr.714/2018 privind drepturile pentru delegare, detașare și deplasare în interesul serviciului;

2 - modificarea și completarea OUG nr.114/2018 (vizând aplicarea salarizării la nivel maxim – recalcularea pentru viitor și acordarea restanțelor, în ,,viziunea” MAI).

M.A.I. a fost reprezentat de secretarul de stat Norocel-Pomiliu Stroe, însoțit de responsabili ai inspectoratelor generale - structuri de Resurse Umane, Juridice și Financiare, iar FSNPPC de către Dumitru Coarnă, președinte, și Marius Ionescu, vicepreședinte și coordonator Departamentul Juridic SNPPC.

Referitor la punctul 1 (succint)

Pentru decontarea transportului, MAI are în intenție să modifice actuala reglementare - care ia în calcul distanța de la centrul localității de domiciliu la centrul localității unde se efectuează misiunea - în sensul de a impune ca referință distanța dintre limitele administrativ-teritoriale ale localităților, în condițiile în care sunt foarte multe cazuri în care acestea au limite extravilane foarte apropiate sau chiar comune (lipite). Altfel spus, în aceste situații MAI legiferează o ,,amputare” a unor drepturi acordate printr-un act normativ superior, încălcând Legea 24/2000 privind tehnica legislativă.

În concret: dacă proiectul MAI va fi pus în aplicare, polițiștii, dar și toți cei care vor fi implicați în misiuni, cu ocazia alegerilor din acest an etc., ar trebui să achite din propriul buzunar costul aferent pentru distanțe ce pot ajunge și la peste 50-60 km. De exemplu: cazul celor din comunele aflate în vecinătatea imediată a municipiilor reședință de județ, cu limite extravilane lipite; pentru deplasare la o secție de votare situată în localitatea învecinată, aflată în limita diametral opusă domiciliului, un polițist va parcurge cele două localități, de la o extremă la cealaltă, pe cheltuiala sa, deoarece MAI va considera că între cele două localități nu există nicio distanță (!!!).  ,,Curat murdar”!

Reprezentanții FSNPPC au susținut vehement necesitatea adoptării unei reglementări  juste, care să nu adauge la lege (în acest caz, este vorba de HG 714/2018 privind drepturile pentru delegare, detașare și deplasare în interesul serviciului, care este mai favorabilă polițistului decât proiectul în discuție).

Referitor la punctul 2

Așa cum am și comunicat MAI, în scris (vezi informarea din 19 februarie, pe site-ul SNPPC), considerăm că proiectul de act normativ inițiat nu acordă ÎN INTEGRALIATE ȘI LA TIMP drepturile recunoscute de Deciziile CCR și ICCJ; practic, MAI interpretează în viziune proprie deciziile instanțelor supreme, evident în defavoarea angajaților, fapt pentru care am solicitat reglementarea problemei, în cel mai scurt timp și în mod just, prin Ordin de ministru sau Notă-raport (modificarea programului de salarizare și adaptarea la cerințele CCR/ICCJ). În același timp, continuăm miile de procese civile deschise ordonatorilor de credite, pentru membrii SNPPC, care ne-au dat mandat scris, în acest sens, și pentru cei care ne vor solicita acest lucru.

Date de background

Pentru relevanță, redăm, parțial, o Decizie a ICCJ privind interpretarea juridică a sintagmelor stufoase utilizate în legislația salarizării, legislație pe care MAI nu o recunoaște, parțial, și prin aceasta ,,salarizează în minus” (!!!), de ani buni:

,,Necesitatea asigurării unei remunerații echitabile în condițiile prestării muncii în aceleași condiții, remunerație egală pentru muncă egală, este principiul instituit începând cu anul 2015, prin Legea nr. 71. În măsura în care în discuție este incidența prevederilor legale în baza cărora personalul încadrat în instituțiile și autoritățile publice, care avea un nivel al salariului de bază și al sporurilor mai mic decât cel stabilit la nivel maxim în cadrul aceleiași instituții sau autorități publice pentru fiecare funcție/grad/treaptă și gradație, trebuie să fie salarizat la acest nivel maxim, dacă își desfășoară activitatea în aceleași condiții, eliminându-se astfel diferențele salariale rezultate, este lipsită de relevanță distincția între gradul, treapta de salarizare, vechimea în muncă, pe de o parte, funcția, clasa de salarizare, gradul profesional, pe de altă parte, ca urmare a eliminării treptelor de salarizare (care nu s-au aplicat), esențial fiind să se asigure salarizarea intimaților - reclamanți la nivel maxim pentru funcția publică ocupată.

Pentru funcții identice ca si coeficient, conform legii, nu pot fi acordate decat salarii de funcție identice. Acesta este evident scopul legiuitorului cand stabileste funcțiile în legislația de salarizare. Diferenta intre structuri, nivel etc. o fac sporurile. În notele de fundamentare la O.U.G. nr. 20/2016, se prevede la pagina nr. 3  că modificările aduse prin prezenta ordonanță de urgență vizează: I. Reducerea disfuncționalităților de încadrare în sistemul public, prin: a) eliminarea diferențelor de salarizare pentru funcții egale și muncă egală în cadrul aceleiași unități, prin aducerea salariilor la nivelul maxim aflat în plată la nivelul instituției publice, autorității publice, unității pentru toate familiile ocupaționale, în limita alocărilor bugetare; legiuitorul observă disfuncționalitățile, diferențele de salarizare pentru funcții egale și muncă egală, urmărind prin adoptarea OUG aducerea salariilor la nivelul maxim aflat în plată și eliminarea diferențelor de salarizare, nefăcând nicio diferență între diferitele categorii de personal.

Legea 71/ 2015 prevede ca personalul plătit din fonduri publice, care beneficiază de un cuantum al salariilor de bază/indemnizațiilor de încadrare, aferent unui program normal al timpului de muncă, mai mic decât cel stabilit în plată la nivel maxim pentru fiecare funcție, grad/treaptă, gradație, vechime în funcție sau în specialitate, după caz, va fi salarizat la nivelul maxim al salariului de bază/indemnizației de încadrare din cadrul instituției sau autorității publice respective, dacă își desfășoară activitatea în aceleași condiții (n.a. – de încadrare în funcția publică)."

De asemenea, propunerea MAI nu ține cont de de ce a dispus CCR prin Decizia nr. 318/2019. Dar când a respectat MAI Deciziile CCR?

Precizăm că nesoluționarea solicitărilor noastre legitime conduce la conflicte de muncă ireconciliabile, fapt pentru care vom folosi toate pârghiile juridice care ne stau la dispoziție și, de asemenea, analizăm posibilitatea declanșării unor proteste sindicale de amploare!

 

BIROUL EXECUTIV CENTRAL

Dacă ți-a plăcut ce ai citit, distribuie mai departe!

Alte comunicate recent adaugate:

07-05-2025 09:42:11
Răspunsurile MAI și ANI privitoare la activitățile extraprofesionale ale polițiștilor Vezi detalii
12-05-2025 10:58:27
European Police Union, alături de SNPPC, de Ziua Europei - 9 Mai 2025 Vezi detalii
01-04-2025 08:12:22
Patru zile, alături de colegii noștri din Jud. Brașov Vezi detalii
26-05-2025 09:56:14
ÎMPREUNĂ PUTEM SALVA UN ÎNGERAȘ!🌟 Vezi detalii

Devino membru si inscrie-te online in

CEL MAI PUTERNIC SINDICAT DIN M.A.I.!

Ai garantia ca iti sunt aparate drepturile profesionale, sociale si economico - financiare
Ai consiliere, asistenta juridica si reprezentare in litigiile de munca sau in alte situatii dificile
Beneficiezi de sprijin financiar,in diferite situatii prin intermediul Fundatiei noastre Sf. Nicolae
Te reprezentam si militatam pentru drepturile personalului MAI, organizand multiple forme de protest si mitinguri de amploare
Ne preocupam pentru respectarea standardelor de sanatate, a fondurilor financiare, a conditiilor de lucru si nu numai.
Beneficiezi de reduceri si oferte speciale Exclusive la o multitudine de parteneri comerciali de top.
INSCRIE-TE ACUM!
Oferte Exclusive pentru membri și familii
Sport Vision
Telekom
Samsung Club
Clinicile de oftalmologie VISTA VISION
MedLife
E-pneu.ro
Orange
Buzz Sneaker
Parteneriat SNPPC - Clinica Sante - 2025
Vodafone
Protocol SNPPC – STAY FYT GYM
LUKOIL
MOL Romania
031.105.11.41
/// 031.105.11.42
contact@snppc.ro
Str. Mihai Vodă nr. 6, et. 3, cam. 302
Sector 5, București (clădirea IGPR)

Cookies Termeni si Conditii Confidentialitate ANPC SOL DP.
2025 © SNPPC. Toate drepturile rezervate. Realizat de HDesign.ro