Plata muncii suplimentare, reglementată prin OMAI 125/18.08.2025
În Monitorul Oficial nr. 771 din 19 august 2025 a fost publicat OMAI nr. 125/2025, care reglementează procedurile specifice pentru plata majorării salariale aferente muncii suplimentare, ce nu se poate compensa cu timp liber corespunzător, prestată peste programul normal de lucru de către personalul militar şi poliţişti în cadrul activităţilor deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut, în domeniul ordinii şi siguranţei publice, în respectarea regimului frontierei de stat a României ori în situaţii de urgenţă, conform art. III alin. (41) din OUG nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice (...) - a se vedea atașamentul pdf.
Plata majorării se face pe baza raportului justificativ menționat la art. III alin. (46) din OUG nr. 156/2024, cu modificările şi completările ulterioare, în patru situații, în funcție de nivelul ierarhic al ordonatorului de credite (detalii, în atașamentul pdf).
Important de știut: pentru personalul militar şi poliţiştii ale căror raporturi de serviciu au încetat (de exemplu, prin pensionare) sau au fost suspendate, plata majorării, precum şi a drepturilor corespunzătoare muncii astfel prestate, pentru care nu s-a acordat timp liber corespunzător până la data emiterii actului administrativ, se efectuează odată cu plata ultimelor drepturi salariale.
Ordonatorii secundari de credite pot dispune măsuri în vederea elaborării şi diseminării către ordonatorii terţiari de credite din subordine a unor modele de rapoarte justificative şi/sau centralizatoare.
BIROUL EXECUTIV CENTRAL - SNPPC




