COMUNICAT din 26.07.2017 - Solicităm măsuri ferme pentru siguranța cetățenilor și a polițiștilor!

Federația Sindicatelor Naționale ale Polițiștilor și Personalului Contractual din România și Sindicatul Național al Polițiștilor și Personalului Contractual din Ministerul Afacerilor Interne – organizații cu reprezentativitate juridică, la nivel național, în rândul autorităților din domeniul ordinii și siguranței publice – vor trimite, mâine, președintelui României, prim-ministrului și ministrului Afacerilor Interne o petiție referitoare la unele probleme care afectează direct și deopotrivă siguranța cetățenilor, procesul de aplicare a legii, dar și capacitatea de protecție a polițiștilor și, totodată, le vor solicita ca, în temeiul prerogativelor ce le revin, să adopte cu celeritate un set de măsuri privind protecția angajaților MAI și creșterea autorității acestora, care să includă:
1 - finanțarea corespunzătoare a sistemului de ordine publică;
2 - alocarea de resurse logistice la dispoziția unității și a polițiștilor operativi, care asigură efectiv climatul adecvat de liniște și siguranță socială, pentru a facilita o intervenție promptă și eficientă a acestora, în sprijinul cetățenilor și în aplicarea legii;
3 - completarea deficitului de personal, pentru a evita suprasolicitarea fizică și psihică a polițiștilor, precum și în scopul asigurării protecției personale a acestora în raport cu factorii criminogeni;
4 - salarizarea adecvată, în raport cu importanța socială, riscurile profesionale și nevoile reale de trai (acordarea majorării salariale de 15%, care a fost introdusă în tot Sistemul național de apărare, ordine publică și siguranță națională, la 1 iulie a.c., dar care nu vizează și polițiștii/personalul contractual din MAI);
5 - îmbunătățirea cadrului legal, astfel încât să se asigure premisele diminuării faptelor de agresiune îndreptate împotriva personalului MAI, astfel:
a. ultrajul și ultrajul judiciar să nu mai fie pedepsite cu amendă penală, iar sancțiunea penală să fie înăsprită;
b. mărirea limitelor de pedeapsă în cazul infracțiunii de tulburare a ordinii și liniștii publice;
c. introducerea, în Codul penal, a infracțiunii de ,,obstrucționare a organelor de ordine publică și siguranță națională";
d. eficientizarea sistemului de executare a amenzilor;
e. asigurarea asistenței juridice a polițistului-victimă, în cazul infracțiunilor care au avut loc în legătură sau în timpul serviciului acestuia;
f. aplicarea cu fermitate a legii, prin reacția imediată și prezența obligatorie a procurorului, la fața locului, în cazul comiterii infracțiunii de ultraj, și dispunerea de măsuri în consecință;
6 - reformarea sistemului de formare profesională inițială, în sensul reducerii perioadei de pregătire în școlile de agenți de poliție, pentru a se asigura o frecvență mai mare a ciclurilor de absolvenți și a se reduce deficitului de personal, cu implicații directe asupra siguranței cetățenilor, dar și a oamenilor legii.
BIROUL EXECUTIV CENTRAL